آموزش نصب یخچال
نوشته شده توسط : وصالی

یکی از لوازم خانگی پر کاربرد که امروزه در تمام دنیا از این وسیله استفاده می کنند، یخچال می باشد.یخچال یک وسیله الکتریکی است که با ایجاد هوای سرد در محیط داخلی خود از فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری می کند.یکی از تخصصی ترین کارهایی که حتما روزی به درد شما می خورد آموزش نصب یخچال و فریزر می باشد.معمولا این کار توسط افراد متخصص و تعمیرکاران مجرب در زمینه نصب و تمیر لوازم خانگی انجام می شود.اما با این حال بد نیست که شما نیز با روش نصب یخچال آشنا شوید.به این منظور با ادامه این مطلب آموزشی از سایت آی پی امداد همراه ما باشید.

  1. 1.   مراحل گام به گام نصب و راه اندازی یخچال فریزر و ساید بای ساید
  2. 2.   تعیین محل مناسب برای نصب یخچال ساید بای ساید
  3. 3.   استراحت دادن به دستگاه برای چند ساعت و تراز کردن آن
  4. 4.   آموزش نصب یخچال؛ مرحله تمیز کردن دستگاه و نصب محافظ

 

مراحل گام به گام نصب و راه اندازی یخچال فریزر و ساید بای ساید

امروزه یخچال ها مدل های متفاوتی که دارند که به لطف تکنولوژی این مدل ها در حال پیشرفت نیز هستند.شاید شما بسیاری از مدل های یخچال را ندیده و حتی نام آن ها را نیز نشنیده باشید.اما مطمئنا نام یخچال های ساید با ساید را شنیده اید و یا حتی در منزل خودتان از آن استفاده می کنید.به دلیل عمومی بودن این مدل از یخچال در این مطلب به آموزش نصب یخچال ساید بای ساید که امروزه بسیار محبوب نیز هست می پردازیم.

 

بطور کلی برای نصب یخچال فریزر باید مراحل زیر را طی کنید:

  • تعیین محل مناسب
  • استراحت دادن یخچال برای چند ساعت
  • تراز کردن یخچال
  • تمیز کردن یخچال فریزر
  • استفاده از دستگاه محافظ

تعیین محل مناسب برای نصب یخچال ساید بای ساید

محل مناسب برای نصب یخچال مکانی است که هوا به راحتی در آن جریان داشته باشد.

به علاوه یخچال را باید در محلی قرار دهید که لوله های سرد کننده پشت یخچال از دیوار فاصله کافی داشته باشند.چرا که هرچند وقت یکبار باید آن ها تمیز کنید تا بازدهی یخچال افزایش یابد.فاصله استاندارد یخچال از دیوارها بسته به نوع و مدل آن از 10 تا 30 سانتی متر خواهد بود.

توجه کنید جایی که یخچال را در آن قرار می دهید است از تابش مستقیم خورشید و دستگاه های تولید کننده گرما مانند اجاق گاز، بخاری، آبگرمکن، سماور، شوفاژ و … دور باشد باشد. زیرا افزایش گرما کیفیت عملکرد یخچال را کاهش می دهد.

سطحی که یخچال را آنجا قرار می دهید باید صاف باشد.

استراحت دادن به دستگاه برای چند ساعت و تراز کردن آن

بعد از آنکه بهترین محل برای نصب یخچال را انتخاب کردید و یخچال را در آنجا قرار داید باید چند ساعتی به یخچال استراحت دهید.چرا که به دلیل جابجایی دستگاه مخزن گاز خنک کننده تکان خورده و گاز جابجا شده است.با استراحت دادن به یخچال تعادل ماده سردسازبه حالت اولیه برمی گردد.

 

بعد از چند ساعت اسراحت دادن به دستگاه باید آن را تراز کنید.برای این کار می توانید از دو پایه‌ تنظیم که در جلوی دستگاه قرار دارد استفاده کنید.برای این کار ابتدا درب یخچال در حالت باز گذاشته و سپس مقداری پایه ها را بالا می آوریم تا یخچال کمی به سمت عقب شیب پیدا کند.سپس آن را با تغییر اندازه پایه ها تراز می کنیم.

 

آموزش نصب یخچال؛ مرحله تمیز کردن دستگاه و نصب محافظ

پیشنهاد می شود قبل از بکار انداختن یخچال، تمام قسمت‌های داخلی آن را با آب ولرم و جوش‌ شیرین تمیز کنید.به ازای هر لیتر آب می توانید از یک قاشق غذاخوری جوش شیرین استفاده کنید.پس از شستشو برای یکنواخت شدن سرمای یخچال آن را بصورت خالی و با درب بسته به کار بیندازید.

به عنوان دیگر مرحله آموزش نصب یخچال باید به استفاده از محافظ اشاره کنیم.این کاربرای جلوگیری از آسیب دیدن یخچال در اثر نوسانات برق انجام می شود.بدون محافط احتمال آسیب دیدن دستگاه شما بالا می رود و ممکن است با کمترین نوسانی بسوزد.

همچنین شما می توانید در صورت بروز مشکل جدی با نمایندگی تعمیر یخچال مای‌تگ، دوو، جنرال الکتریک در تهران در تماس باشید.





:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: